E-mailmarketing

Sommige mensen denken dat e-mail een ouderwets marketingmiddel is. Maar niets is minder waar. Het is namelijk één van de weinige dingen waar mensen om vragen. Ze wíllen informatie van je ontvangen. Dus maak daar gebruik van. Met een goede e-mailcampagne win jij de harten van je (potentiële) klanten.

E-mailmarketing

Regulier en campagnematig

E-mailmarketing kun je op verschillende manieren inzetten. Met een dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief. Side note: noem het nóóit een nieuwsbrief. Je stuurt dan op vaste momenten een mailing de deur uit. Of campagnematig. Denk bijvoorbeeld aan een reeks mailtjes met extra tips na het downloaden van een whitepaper. Je kunt het gebruiken om mensen te inspireren, maar vooral ook om mensen aan te zetten tot actie.

De voordelen van e-mailmarketing

Ja, jij wil die harten van je (potentiële) klanten winnen. Snappen we. En daar helpen we je dan ook graag mee. Maar… wat zijn precies de voordelen van e-mailmarketing? Die hebben we voor je op een rij gezet.

  • +

    Je boodschap zit direct in de mailbox van je lezer

  • +

    Met personalisatie kun je je lezers persoonlijk begroeten

  • +

    Het is relatief goedkoop

  • +

    Je kunt alles meten en dus optimaliseren

  • +

    Je bouwt een eigen database op

Je eigen database

Alle adressen en data die je verzameld met e-mailmarketing zijn van jou. In tegenstelling tot je social kanalen. Dat is niet van jou. Dat gebruik je. Maar als daar iets mee gebeurt, bijvoorbeeld als Facebook de gebruiksvoorwaarden ineens aanpast of als je account gehackt of geblokkeerd wordt, dan heb je niks meer aan al je volgers. Als jij je eigen database opbouwt, heb jij altijd de controle over de gegevens die je verzamelt. En naar wie je wat stuurt.

Hulp nodig met e-mailmarketing?

Scroll naar top