Social media marketing
Hier een berichtje, daar een berichtje. En klaar is Kees. Nee, zo werkt het niet. Je moet wel regelmatig een bericht plaatsen, anders kan je net zo goed niks doen. En die berichten, die moeten raken. En onderdeel zijn van een groter plan, je contentplan.
Veel werk, maar geen resultaten
Je bent uren bezig met het bedenken en maken van leuke berichten, maar je haalt er maar geen werk uit. Of je hebt juist geen tijd om regelmatig iets te plaatsen op social media. Af en toe een berichtje heeft ook geen zin. Dan kun je net zo goed niks doen. Of je hobbelt een beetje achter de rest aan. Je hebt zelf geen leuke of nieuwe ideeën om je doelgroep te inspireren en te triggeren. Dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat je (potentiele) klanten je niet zien. Terwijl ze je concurrent wel zien. Dat is jammer.
Durf jij?
Social media
Waarom social media?
Via social media kun je makkelijk je doelgroep bereiken. Als je het goed inzet natuurlijk. Interessante inhoud op het juiste kanaal. Op social media kun je laten zien wie je bent en wat je doet. Zo geef jij je doelgroep de kans om zich met jou te binden. En het zorgt voor merkbekendheid. Dat wil jij toch ook?
Wat zet je in?
Maar wat deel je met je volgers? Waar deel je dat? En hoe? Ja, in die volgorde. Daarvoor komt je doel nog, want wat wil je bereiken? Dan gaan we over naar de inhoud, relevante informatie waar je doelgroep écht iets aan heeft. Op welke kanalen zijn je (potentiële) klanten te vinden? Want daar wil jij ook aanwezig zijn. Als we dat in kaart hebben, kijken we hoe we de inhoud verpakken. In een artikel, video, slide, net wat past. Want voor hetzelfde doel kun je bijvoorbeeld een artikel plaatsen op LinkedIn en een video delen op Facebook.