Alleen een mooie website verkoopt niets. De juiste content wel.

Veel bedrijven spenderen veel geld aan marketing en een website. Maar vaak levert het niets tot weinig op. Frustrerend hè?

Bij veel websites zie je dat er door ontwerpers veel aandacht is geschonken aan de vormgeving en de website (te) mooi is. Maar vaak klopt de boodschap niet en word je niet getriggerd.

Veelal wordt niet nagedacht over de juiste woorden die voor verkopen zorgen. Mensen kopen producten nadat ze woorden hebben gelezen die ervoor zorgen dat ze het product kopen. Denk eens aan je laatste aankoop op Coolblue. Het ontwerp zorgt er niet voor dat je een product koopt, de content wel. En content hoeft niet alleen tekst te zijn, dit kunnen bijv. foto’s, (product)video’s, klantreferenties of infographics zijn.

Het wasmachine-abonnement van Coolblue. Werkt trommels goed.

Hoe dan? Verduidelijk je boodschap. Communiceer simpeler en duidelijker. Mensen raken geïrriteerd en zijn verward als ze de boodschap op jouw website niet begrijpen. En als je de klant verwart, verlies je deze. Mogelijk aan je concurrent. Zorg dat je communiceert met simpel taalgebruik zodat jouw klant het ook snapt.

Maar ook het menselijk brein speelt een belangrijke rol. Het brein is constant bezig te overleven. Communiceer iets over je product dat mensen helpt om te ‘overleven’. Los een probleem op. Anders zijn ze niet geïnteresseerd. De bezoekers zijn niet geïnteresseerd in het feit dat je bedrijf 100 jaar bestaat en door je opa is opgericht. Ze scannen die informatie en vragen zich af hoe hen dat helpt om te overleven.

Dus praat op je website niet alleen over jezelf, maar praat over je klant. Vertel hoe jij de klant kunt helpen te ‘overleven’. Doe dit in zo simpel mogelijk taalgebruik welke begrijpelijk is voor jouw klant. Doe je dit, dan ben ik er van overtuigd dat je meer uit je website haalt.

Deze column verscheen ook op somonline.nl.

Whitepaper copywriting

Schrijf rake teksten die jouw doelgroep écht raken

Download onze whitepaper en leer hoe je met betere teksten en de kracht van storytelling betrokkenheid creëert bij je klanten en ze aanzet tot actie.

Interessant? Deel het artikel

Vond je dit artikel interessant en waardevol? Deel het dan. Vinden we leuk. Of laat hieronder een reactie achter.

Geen enkele update van Boostrz meer missen?

Kan geregeld worden. Schrijf je in en ontvang verse inspiratie in je mailbox. Wij delen graag onze kennis met jou.

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top