Blogpraat van Boostrz

Jouw wekelijkse portie inspiratie over (online) marketing, communicatie en branding vind je hier. In ons bloghoekie. Zo leer je telkens weer wat nieuws. En kun je de tips en adviezen meteen inzetten. Handig toch?

Hoe jij in 3 stappen de beste content maakt
Copywriting
Manon Kutschruiter

3 tips voor het maken van de beste content

Er gebeurt zoveel online. Je krijgt van alles naar je toe geslingerd. Je leest het ene bericht na het andere. Je wilt alles zien! Maar wel alleen de relevante dingen natuurlijk. Beetje tegenstrijdig? Ja! Maar zo gaat dat nu. Mensen willen alles meekrijgen, maar tegelijkertijd hebben ze geen zin in dingen die hen niet interesseren. Ze willen alleen van alles in hun interesse- of werkgebied weten. Logisch toch? Maar hoe maak je nou de beste content voor jouw doelgroep?

Lees verder »
Inhaaktips juli 2021
Social media
Manon Kutschruiter

Inhaaktips juli 2021

Ja ja, het is bijna vakantie. Maar inhakers hebben nooit vakantie. Daarom hebben we ze weer voor je op een rij gezet. Lees je mee?

Lees verder »
Gebruik jij wel de juiste kleuren
Branding
Nick Dozeman

Gebruik jij wel de juiste kleuren voor je merk?

Kleuren zeggen meer over jouw merk dan je denkt. Kleuren roepen niet alleen een bepaalde associatie op, maar zorgen ook voor herkenbaarheid van je bedrijf. Als ik geel roep, is de kans groot dat je aan Jumbo of Ikea denkt. En bij rood aan Coca-Cola. Het is dus belangrijk om hier goed over na te denken. Want je wilt natuurlijk wel de juiste boodschap overbrengen. Oh ja, als ik nu blauw zeg, dan denk je waarschijnlijk aan de Albert Heijn. Nou, hier komen de kleuren. Met uitleg, associaties en voorbeelden.

Lees verder »
Lekker rammen op die Enter-knop
Copywriting
Willem Verdaasdonk

Lekker rammen op die Enter-knop

We kennen allemaal wel iemand die niet ophoudt met praten. Kom je hem ergens tegen, dan weet je: daar komt weer een spraakwaterval. Geen woord krijg je ertussen. Vermoeiend toch? Toch schrijven veel mensen hetzelfde. Lange lappen tekst zonder pauzes en witregels.

Lees verder »
Weet je eigenlijk wel voor wie je schrijft
Communicatie
Marjolein Schurink

Weet je eigenlijk wel voor wie je schrijft?

Beste … ja, beste wie eigenlijk?
Als ik je vraag een brief te schrijven, zal je waarschijnlijk zeggen: ‘aan wie dan?’ Zonder duidelijke omschrijving van je ideale klant weet je ook niet wat je in die brief moet zetten. Welke toon je moet gebruiken. Wat diegene precies wil weten. Welke voorbeelden aanslaan. Wat ze uiteindelijk over de streep trekt om voor jou te kiezen.

Lees verder »
Online Marketing
Manon Kutschruiter

De beste 1 aprilgrappen van 2021

1 april, de een gaat helemaal los en de ander moet er niks van weten. We hebben de leukste grappen verzameld. Kijk en grinnik. Welke vind jij het beste?

Lees verder »
Inhaaktips mei 2021
Social media
Manon Kutschruiter

Inhaaktips mei 2021

Meimaand bloeimaand. Wil jij bloeien op social media? Haak in! We hebben alle inhakers van mei voor je op een rij gezet. Handig toch?

Lees verder »
Jouw beste verhaal is niet je succesverhaal
Copywriting
Marjolein Schurink

Jouw beste verhaal is niet je succesverhaal

Jouw beste verhaal is niet je succesverhaal. Niet de mooiste versie van je geschiedenis. Het zijn juist de rafelige randjes waarmee jij impact kan maken. De barstjes in het perfecte plaatje die je niet probeert te verdoezelen, maar gebruikt om te laten zien waar je vandaan komt. Die jou hebben gevormd en ertoe hebben gebracht dat je nu doet wat je doet.

Lees verder »