Jij wilt je eigen magazine laten maken

Logisch. Een magazine is dé manier om je organisatie aantrekkelijk te presenteren. Het geeft diepgang, leest lekker weg, oogt professioneel en vergroot je merkbeleving. Maar hoe maak je een magazine? Wij helpen je. Van bladformule tot teksten en ontwerp.

Wanneer maak je een magazine?

Wanneer niet? Of je nu je jouw producten extra in de schijnwerpers wil zetten bij een bepaalde doelgroep of iets te vieren hebt: een magazine geeft extra waarde aan dat moment. Wij maken magazines in alle soorten en maten. Van een relatiemagazine, sociaal jaarverslag, productcatalogus, look book en inspiratiemagazine tot een personeelsblad. Ook voor speciale gelegenheden is een magazine erg geschikt. Een bedrijfsjubileum of het 500-jarig bestaan van je gemeente bijvoorbeeld of voor de promotie van een evenement of beurs. Eens met ons sparren over jouw mogelijkheden in print? Nick en Marjolein maken graag tijd.

In vijf stappen samen naar een magazine

Een magazine maken is meer dan alleen een creatief proces. Het is een fantastische reis die we samen maken. Met als eindbestemming een blad waar je trots op kan zijn.  

1. Doelen en doelgroepen

Waarom wil je eigenlijk een blad? Wie is de lezer? Wat wil je bereiken bij de lezer? Wat zijn de ambities van het magazine? Is het eenmalig, jaarlijks, maandelijks? Kortom: we bepalen samen eerst goed de kaders.

2. Concept en bladformule

Binnen de gestelde kaders bedenken we een bladformule. Hoe gaat magazine het heten? Welke onderwerpen en rubrieken komen terug en in welke vorm (interview, reportage, infographic etc.)? Ook bepalen we de tone-of-voice en ontwerpstijl. Wordt het magazine gedrukt, dan maken we ook een keuze voor papiersoort voor het binnenwerk, de cover en bindwijze.

3. Schrijven en fotograferen

Tijd om content te produceren! Voordat onze tekstschrijvers aan de slag gaan met de teksten maken we eerst een ‘plank’.  Dat is een totaaloverzicht van alle rubrieken en pagina’s binnen jouw magazine. Wat vertel je per pagina? Hierdoor krijg je een goed beeld van de structuur en afwisseling van jouw magazine. Zijn de invalshoeken bepaald, dan kunnen we los. We nemen interviews af, gaan op onderzoek, maken reportages en werken de verschillende rubrieken en artikelen uit. Moeten er foto’s worden gemaakt? Dan sturen we onze fotograaf eropaf.

4. Vormgeving

Dit is de fase waarin de verhalen tot leven komen. Kleurgebruik, fonts, beeldconcepten en grafische elementen gieten we in een aantrekkelijke opmaak.

5. Uitrol

Fantastisch, je magazine is klaar! En nu? We helpen je om het maximale uit je magazine te halen. Op welke manieren kun je het verspreiden en hoe zet je je online middelen in om traffic van en naar je magazine te krijgen?

Voorbeelden graag

Nu ben je vast nieuwsgierig naar al onze creatieve creaties. Snappen we. Daarom een kleine selectie uit de opdrachtgevers die we al van visueel geknetter hebben voorzien.

Durf jij impact te maken met je merk?

Papier. Folie. Katoen. Hout. Plaatwerk. Printen. Plakken. Soms (vaak!) is een digitaal ontwerp niet voldoende. En wil je te gekke dingen doen met dingen die je kunt vasthouden. Een visitekaartje van hout, kaartje op groeipapier of een wand compleet beplakken in je huisstijl. Tof, daar houden we van. En laten we nu graag dit hele proces uit handen nemen. Van advies tot coördinatie en realisatie. Vraag het Nick maar.

Scroll naar top