Inhaaktips januari 2021

Ja ja, het is alweer bijna 2021. De tijd vliegt! Maar heb je al nagedacht over je contentplanning voor volgend jaar?

Inhaaktips-januari

Je kunt maar beter op tijd beginnen met het maken van je contentplanning. En we weten dat het lastig kan zijn, want er komt altijd van alles tussendoor. Maar we hebben speciaal voor jou alle inhakers van januari voor je op een rij gezet. Kies de leukste voor jouw bedrijf en knallen maar!

Alle inhakers van januari 2021 op een rij

  • 1 januari: Nieuwjaarsdag
  • 1 januari: Dry January
  • 1 januari: Nieuwjaarsduik
  • 2 januari: Science Fiction Day
  • 3 januari: Dakar Rally (t/m 15 januari)
  • 4 januari: Wereld Hypnose Dag
  • 4 januari: Wereld Braille Dag
  • 6 januari: Driekoningen
  • 11 januari: Morsecode Dag
  • 11 januari: Bureau Opruim Dag
  • 13 januari: International AMBER Alert Day
  • 15 januari: Fetish Dag
  • 16 januari: Nationale Tulpendag
  • 17 januari: Dag van het Jodendom
  • 17 januari: Wereld Religiedag
  •  18 januari: Blue Monday
  • 20 januari: Nationaal Voorleesontbijt
  • 24 januari: Nationale Pindakaasdag
  • 25 januari: Tegenovergestelde Dag
  • 26 januari: Dag van het werkplezier in de zorg
  • 27 januari: International Film Festival (t/m 7 februari)
  • 28 januari: Dag van de Privacy
  • 30 januari: Dag van de Croissant
  • 30 januari: WK Veldrijden (t/m 31 januari)
  • 31 januari: Verjaardag Prinses Beatrix (1938)
  • 31 januari: Holocaust Herdenking

Routekaart met tips

En we helpen je graag nog een handje. Want ja, we zijn gewoon hartstikke leuk! 

1. Begin met een strategie

Want af en toe zomaar iets posten, daar heb je niks aan. Wat wil je bereiken met social media? Meer merkbekendheid, interactie of juist meer verkeer naar je website? Het kan allemaal. Maar zorg er wel voor dat elke post een duidelijk doel heeft. Eentje die bijdraagt aan je strategie. 

2. Vaste rubrieken

Denk als een bladenmaker. Maak gebruik van vaste thema’s. Een blog die maandelijks terugkomt. Of de tip van de week. Kies hierbij voor een verrassende vorm. Denk aan #dilemmadinsdag, Willem weet Raad of de 10 tips van Tim. Zorg ervoor dat je op een aantal vaste momenten iets deelt. Weten je volgers gelijk wanneer ze iets van je kunnen verwachten. 

3. Vul de kalender in

Met de strategie en vaste rubrieken in je achterhoofd vul je de contentkalender in. Het liefst een maand van tevoren. Zo heb je genoeg tijd om alles uit te werken en in te plannen. Hoef je niet meer te stressen over wat je vandaag weer eens moet posten. 

4. Teksten en beelden

De planning is er. De onderwerpen staan. Maar dan… Want met alleen een planning ben je er nog niet. Je moet nog wel teksten schrijven en beelden maken. Je content moet passen bij de beleveniswereld van je volgers en de kanalen waarop je post. En natuurlijk met de apparaten waarop mensen je content zien. Tip: zorg dat de eerste zin spot on is. Trek je gelijk de lezer in je verhaal.

5. Posten maar!

En dan is het tijd om te posten! Zoek uit op welke dagen en tijden jouw volgers actief zijn. Zodat je volgers jouw berichten ook echt zien. Het is toch zonde als jij al die moeite steekt in je berichten en maar een paar mensen je bericht zien?

6. Meten is weten

Misschien een beetje cliché, maar het is echt zo. Kijk welke berichten het goed doen. Zijn het berichten uit een bepaalde rubriek of dagen? Neem het mee in je contentplanning voor de volgende maand. 

7. Wij zijn er voor je

Vind je het lastig om zelf een goede strategie te bedenken, berichten te schrijven of beelden te maken? Wij zijn er voor je! 

Interessant? Deel het artikel

Vond je dit artikel interessant en waardevol? Deel het dan. Vinden we leuk. Of laat hieronder een reactie achter.

Content creëren voor social media, nieuwsbrieven, websites, magazines en andere communicatiemiddelen. Dat is wat ik het liefste doe. Content die prikkelt en aanzet tot actie. Met een boodschap waar je klanten niet omheen kunnen.

Meer over Manon

Geen enkele update van Boostrz meer missen?

Kan geregeld worden. Schrijf je in en ontvang verse inspiratie in je mailbox. Wij delen graag onze kennis met jou.

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar top