Kunnen lokale klanten je vinden? Tips voor betere lokale vindbaarheid.

Als een potentiële klant online naar jouw bedrijf zoekt, vindt hij jouw bedrijf dan? Of komt hij bij de concurrent terecht?

Kunnen lokale klanten je vinden

85% van de mensen zoekt dagelijks op Google naar (lokale) bedrijven. Als iemand dit doet, dan krijgt hij bovenaan de zoekresultaten vaak een kaartje te zien. Hieronder staan ​​drie bedrijven vermeld. Je raad het al: daar klikken ze meestal op.

Bij de vermelding zie je meerdere opties. Je kunt direct contact opnemen of doorklikken naar de website. Als er beoordelingen zijn, dan zie je die daar ook. 

Benieuwd of jouw bedrijf al een vermelding heeft? Zoek dan lokaal naar je bedrijf. Gebruik een zoekterm die je dienst of product beschrijft en de plaats. Heb je bijvoorbeeld een bouwbedrijf? Zoek dan op “Bouwbedrijf Raalte”.

Staat jouw bedrijf niet bovenaan de zoekresultaten of onder de kaart? Dan is de kans groot dat je potentiële klanten verliest aan jouw concurrenten. Omdat zij daar wel zichtbaar zijn. Dat wil je niet. Toch?

Controleer of je al een vermelding hebt. Heb je die niet? Dan kun je er een aanmaken bij ‘Google Mijn Bedrijf’.

Maak je vermelding aan bij Google Mijn Bedrijf

Om een vermelding aan te maken ga je naar: https://business.google.com/create. Je moet daarbij ingelogd zijn met een Google-account.

In het invoerveld Bedrijfsnaam kan je de naam van je bedrijf invoeren om te kijken of je al een vermelding hebt.

Als je bedrijf wordt weergegeven, dan heeft je bedrijf al een Google Mijn Bedrijf-pagina. Selecteer dan je bedrijfsnaam. Als er wel een vermelding is, maar je hebt nog geen toegang, vraag dan de toegang aan tot de vermelding.

Wanneer je bedrijf niet wordt weergegeven, heb je de optie om een Google Mijn Bedrijf-pagina aan te maken. Om je vermelding daadwerkelijk te kunnen tonen, moet je vermelding geverifieerd worden. Dat gaat vaak via de post. Je krijgt daarbij een kaart van Google met daarop een verificatiecode die je moet invoeren op je account.

Voeg informatie toe

Is je pagina geverifieerd? Voeg dan jouw bedrijfsgegevens en informatie toe. Denk aan openingstijden, diensten, je logo of andere foto’s van je bedrijf of winkel. Wees zo gedetailleerd mogelijk. Daarmee laat je ook aan Google zien dat je bedrijf echt bestaat.

Referenties van klanten

Verder zijn referenties van klanten erg belangrijk. Vraag klanten een referentie achter te laten. Beoordelingen vergroten namelijk de kans dat je in de zoekresultaten wordt weergegeven als een van de drie bedrijven.

Hoe uitgebreider jouw vermelding op ‘Google Mijn Bedrijf’, hoe beter zichtbaar en vindbaar je bent. Dit leidt tot potentiële leads en verkopen voor je bedrijf. Maar belangrijker nog: het kan het verschil maken tussen zichtbaar zijn voor potentiële klanten en ze verliezen aan je concurrenten.

Boostrz to the rescue

Vind je het lastig om zelf een Google Mijn Bedrijf-pagina aan te maken en in te richten? We kunnen je helpen met het opzetten en optimaliseren van een vermelding. Neem contact met ons op.

Interessant? Deel het artikel

Vond je dit artikel interessant en waardevol? Deel het dan. Vinden we leuk. Of laat hieronder een reactie achter.

Jouw website zo effectief mogelijk maken, zodat ‘ie ook echt converteert en gebruiksvriendelijk is, daar hou ik me het liefst mee bezig. Want dan kan hij dienen als extra omzetkanaal. Als je website live staat, begint het echte werk pas.

Meer over Bart

Geen enkele update van Boostrz meer missen?

Kan geregeld worden. Schrijf je in en ontvang verse inspiratie in je mailbox. Wij delen graag onze kennis met jou.

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top