Moest er nog eens bijkomen van niet | MENEBVN-teksten

Een school waarbij de leerling centraal staat. Een hotel waar je welkom bent. En een verzekeraar die claimt dat verzekeren zijn vak is. Moest er nog eens bijkomen van niet!

Moest er nog eens bijkomen van niet

Een hotel dat zegt: in ons hotel bent u van harte welkom. Een school die schrijft: bij ons staat de leerling centraal. Wat doet dat met je? Ben je je koffer al aan het pakken om meteen een nachtje te boeken in dat bijzondere hotel? Heb je je kinderen direct ingeschreven voor die speciale school? Niet hè. Het zijn allebei MENEBVN-teksten. Je ziet ze overal. Van die dooddoeners waarvan je kunt zeggen: Moest Er Nog Eens Bijkomen Van Niet.

Een paar voorbeelden op een rij

School: Bij ons staat de leerling centraal.
Aannemer: Wij leveren kwaliteit.
Hotel: U bent welkom.
Ziekenhuis: Alles voor uw gezondheid.
Winkel: Onze medewerkers zijn gemotiveerd.
Accountant: Verstand van cijfers.
Kapper: Wij knippen jouw haar. 
Verzekeraar: Verzekeren, ons vak.
Evenementenbedrijf: Uw partner in evenementen.
Garagebedrijf: Het nieuwste gereedschap.

Wat valt je op?

Deze beweringen zijn wel heel erg vanzelfsprekend. Natuurlijk staat de leerling centraal op een school. En geen enkele aannemer zal beweren dat hij geen kwaliteit levert. 

Ik zeg dan: “Moest er nog eens bijkomen van niet!”
De lezer denkt: Ja logisch toch? Is dat alles wat je te melden hebt?

Hoe schrijf je dan wel goede teksten?

Voorkom dat je iets schrijft wat te vanzelfsprekend is om als bijzonder te vermelden. Dus zeg als verzekeraar niet: “Verzekeren is ons vak.” Dat mag ik toch wel hopen van een verzekeraar. Anders gaat er iets niet helemaal goed. 

School: Bij ons staat de leerling aan het roer.
Aannemer: Wij bouwen huizen waar jij gelukkig van wordt.
Hotel: Je bent elk uur van de dag welkom.
Ziekenhuis: Gezondheidszorg met een plus.
Winkel: Ons team, jouw rots in de branding!
Accountant: Verstand van jóúw cijfers.
Kapper: Lekker in je haar!
Verzekeraar: Glasheldere zekerheid.
Evenementenbedrijf: Feesten die jouw gasten bijblijven.
Garagebedrijf: Wij leggen jouw auto in de watten.

Iemand nodig die met je meedenkt over wat jij kan delen?

Wij helpen je graag in de ontdekkingstocht naar wat jou uniek maakt! 

Whitepaper copywriting

Schrijf rake teksten die jouw doelgroep écht raken

Download onze whitepaper en leer hoe je met betere teksten en de kracht van storytelling betrokkenheid creëert bij je klanten en ze aanzet tot actie.

Interessant? Deel het artikel

Vond je dit artikel interessant en waardevol? Deel het dan. Vinden we leuk. Of laat hieronder een reactie achter.

Geen enkele update van Boostrz meer missen?

Kan geregeld worden. Schrijf je in en ontvang verse inspiratie in je mailbox. Wij delen graag onze kennis met jou.

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top