Henk van Tongeren

Voor bronbemalingsbedrijf Henk van Tongeren Water & Techniek bedachten we een totaalconcept. We scherpten het merkverhaal aan en daarvanuit bouwden we een nieuwe website. Hiervoor schreven we o.a. nieuwe teksten en lieten we foto’s en video’s ontwikkelen waarbij mensen en beleving centraal stonden. Met als doel: meer merkbekendheid genereren en Henk van Tongeren Water & Techniek op de kaart zetten als aantrekkelijke werkgever. Momenteel werken we nog aan de online campagne om nieuw personeel te werven.

De uitdaging

Guido van Tongeren, directeur: “We willen op een aansprekende manier uitstralen wie we zijn en wat we kunnen. Dat doen we nu onvoldoende.” De website was bijvoorbeeld erg statisch en er zat geen persoonlijkheid in. En dat terwijl Henk van Tongeren Water & Techniek juist zo’n open familiebedrijf is, waar menselijkheid en betrokkenheid belangrijke merkwaarden zijn. Daarnaast had het bedrijf veel behoefte aan nieuwe (jonge) technische krachten. En die trokken ze onvoldoende aan. Aan ons de vraag om met een plan te komen.

Opdrachtgever

Een sterk staaltje (grondwater)techniek voor infra-, water- en bouwprojecten. Dat is wat Henk van Tongeren Water & Techniek elke dag levert om projecten in beweging te houden. Door heel Nederland en ver daarbuiten. In al hun expertises combineren ze hun jarenlange ervaring met de nieuwste technieken. Zo zorgen ze ervoor dat er droog en veilig gewerkt kan worden aan bouwprojecten, voorzien ze gebouwen van water, ondersteunen ze overheden bij hun watermanagement en ontwikkelen ze innovatieve technieken om duurzamer met de aarde om te gaan.

Het resultaat

Een effectieve website waar de persoonlijkheid en beleving van het bedrijf centraal staat. Met krachtige teksten die in enkele zinnen vertellen wie ze zijn en wat ze voor hun klanten kunnen betekenen. In duidelijke en klare taal, precies zoals de mannen zelf ook op de bouwplaats communiceren. In video en fotografie wordt de grootsheid van het bedrijf in een oogopslag duidelijk en laten we je beleven wat er op de bouwplaats gebeurt. Daarnaast hebben we een ‘werken-bij-pagina’ gemaakt waarbij nieuwe medewerkers kunnen proeven aan de werksfeer bij Henk van Tongeren. Hiervoor is ook een online wervingscampagne ontwikkeld om nieuwe medewerkers aan te trekken. Een onderdeel daarvan is de teaservideo voor social media met ‘de Modderman’ in de hoofdrol. Aan deze campagne wordt momenteel gewerkt.

Klaar voor succes?

Gaaf! Wij ook. Altijd. Maak een afspraak en wij komen kennismaken. Of kom bij ons, kan ook. Zorgen wij voor koffie, koekjes en sterke ideeën.