Raakt jouw bezoeker gefrustreerd door je menu(kaart)?

Is het je de laatste tijd opgevallen dat veel restaurants een beperkte kaart hebben? Zeker nu, door personeelstekorten. 

Raakt jouw bezoeker gefrustreerd door je menu(kaart)?

Is het je de laatste tijd opgevallen dat veel restaurants een beperkte kaart hebben? Zeker nu, door personeelstekorten. 

Ze hebben een kleine lijst met heerlijke gerechten waaruit je kunt kiezen. Geen eindeloze pagina’s met extra opties, maar een simpele selectie van de heerlijkste gerechten van het restaurant.

Die menukaarten zijn niet voor niets eenvoudig… kwaliteit. Het menu op jouw website moet hetzelfde zijn.

Een rommelig navigatiemenu is alsof je twintig verschillende opties van hamburgers hebt. Ze zijn misschien allemaal even lekker, maar de klant loopt vast bij het maken van een keuze. En misschien dwalen ze zelfs af naar iets anders.

Op de website kunnen ze zelfs overweldigd worden door alle keuzes en uiteindelijk iets kiezen waar ze niet helemaal tevreden mee zijn. Erger nog, ze kunnen uiteindelijk vermoeid raken door alle keuzes en wegklikken van jouw website.

Mensen onthouden slechts een kleine selectie van opties voordat besluiteloosheid toeslaat. Natuurlijk wil je al je producten en diensten in het menu laten zien, maar een klant zal zich er waarschijnlijk slechts vier of vijf herinneren.

Bezoekers van jouw website willen dat elke stap zo probleemloos mogelijk verloopt. Zonder dat ze daarbij na hoeven te denken. Simpele navigatie biedt je bezoeker duidelijke en eenvoudige opties die hun grootste problemen aanpakken.

Een simpel menu helpt een bezoeker niet alleen om sneller een beslissing te nemen, het laat ook zien dat je kwaliteit belangrijker vindt dan kwantiteit. Net als een restaurant en zijn zorgvuldig geselecteerde gerechten, zal je websitemenu de bezoeker helpen te komen tot de juiste keuze.

Kijk eens in het menu van je website. Is er een manier om het te vereenvoudigen?

Whitepaper website audit

Haal meer uit je website, zodat hij écht voor je werkt

Download onze whitepaper en leer hoe jij het beste uit je website haalt. Met tips die je direct kunt toepassen.

Interessant? Deel het artikel

Vond je dit artikel interessant en waardevol? Deel het dan. Vinden we leuk. Of laat hieronder een reactie achter.

Jouw website zo effectief mogelijk maken, zodat ‘ie ook echt converteert en gebruiksvriendelijk is, daar hou ik me het liefst mee bezig. Want dan kan hij dienen als extra omzetkanaal. Als je website live staat, begint het echte werk pas.

Meer over Bart

Geen enkele update van Boostrz meer missen?

Kan geregeld worden. Schrijf je in en ontvang verse inspiratie in je mailbox. Wij delen graag onze kennis met jou.

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top