Strategie
De fundatie van je merk
Een bedrijf zonder gefundeerde marketingstrategie is als een huis dat gebouwd is op zand. Het is niet de vraag of het instort, maar wanneer. Dat wil je toch niet voor je bedrijf?
De kern van je merk
Daar zijn we altijd naar op zoek. Als je communiceert van binnenuit naar buiten, raak je de ontvanger pas écht. Het verschil tussen je boodschap van de daken schreeuwen in de hoop dat iemand het hoort of het zachtjes bij de juiste persoon influisteren. Kortom: wat is het overkoepelde doel en hoe kom je daar op je eigen onderscheidende manier? Je merk zo uniek mogelijk in de markt positioneren.
Mogelijkheden:
Merkstrategie
Het belang van een goede merkstrategie
Producten of diensten zijn tegenwoordig niet (zo) onderscheidend meer dat je je echt kunt onderscheiden op unieke eigenschappen van een product of dienst. Je bent namelijk niet de enige die bloemen verkoopt, auto’s verhuurt of kinderdagopvang aanbiedt. Kies een krachtige koers, communiceer consistent en val op met een onderscheidend merkconcept. Hoe je dat doet? Daar helpen wij je bij.
Eerst naar de tekentafel
Om jouw communicatieprobleem op tafel te krijgen, gaan we eerst terug naar de tekentafel. Tijdens onze merkfundatiesessie vragen we jou het hemd van het lijf en duiken in de beleveniswereld van jouw doelgroep. Want wat willen zij eigenlijk? En komt dit overeen met wat jij biedt? En zeg, waarom bied je dit? Wie ben je echt? Kortom: we willen veel van je weten. Vinden we niet alleen leuk, maar ook belangrijk. Dit proces zorgt ervoor dat jouw merkidentiteit match met je doelen en positionering.
Dan een concreet plan
Als de kaders staan, helpen we je keuzes te maken. Samen maken we een passend plan. Geen vuistdik document, maar een slimme strategie in concrete stappen. Vertaald in een verrassend communicatieconcept. En pas dán komen de middelen. Jouw website, je huisstijl, e-mailcampagne, magazines of content voor social media.
You want more?
Je wilt voorbeelden zien. Snappen we. Dus, pak wat lekkers, ga zitten, bekijk onze cases en zie wat we allemaal hebben gedaan.
Durf jij impact te maken?
Gaaf! Wij ook. Altijd. Maak een afspraak en wij komen kennismaken. Of kom bij ons, kan ook. Zorgen wij voor koffie, koekjes en sterke ideeën.