Strategie

Conceptontwikkeling

De strategie staat. Je merkidentiteit ziet er top uit. En dan: tijd om te communiceren! Maar hoe doe je dat onderscheidend en doeltreffend? Met een goed concept.

Conceptontwikkeling

Een goed concept toetsen wij aan de volgende waarden:

  • +

    Het grijpt je aandacht;

  • +

    Past bij de merkidentiteit;

  • +

    Geeft een thema of diepere laag aan de campagne of uiting;

  • +

    Laat de meerwaarde van het merk of het product zien op een verrassende manier;

  • +

    Past bij de beleveniswereld van doelgroep;

  • +

    Is lang houdbaar en kan doorontwikkeld worden;

  • +

    Is door te vertalen naar welk middel dan ook.

“Conceptdenken is spelen met je verbeelding en laat je verrassende verbanden leggen.”

marjolein-schurink-quote-vrijstaand

Marjolein,

Conceptdenker

marjolein-schurink-quote-vrijstaand

Conceptontwikkeling: spelen met je verbeelding

Conceptontwikkeling begint meestal met het bedenken van allerlei ideeën, invalshoeken en associaties. Daarna is het de truc om uit de kakofonie van wilde gedachten een rode draad te vinden. Waarmee je niet alleen het probleem van de doelgroep linkt aan de oplossing van je product of dienst, maar dit ook op een verrassende wijze presenteert. Lastig? Een voorbeeldje, van Axe. Je weet wel: die deodorant voor mannen waardoor vrouwen als wilde amazones op je afrennen. Het concept: spray more, get more. Of wat dacht je van deze, voor onze klant PraKtima. Als KAM-adviseurs maken ze KAM-zaken (Kwaliteit, Arbo en Milieu) voor bedrijven niet alleen makkelijker, maar ook leuker. Vandaar dat wij deze campagne bedachten voor hun 20-jarige bestaan.

Een verrassend concept ontwikkelen?

Samen met ons zet jij straks een concept neer waarmee jij je onderscheid van de rest en raak schiet bij jouw doelgroep. Onze merkexperts staan te popelen om aan de slag te gaan.

Scroll naar top