Strategie
Merkfundatie
Heb je het gevoel dat jij je doelgroep niet raakt met jouw merk? Wil je groeien, maar lukt het niet? Voelt het alsof er ‘losse schroeven’ zijn binnen het bedrijf? Of wil je nieuw bedrijf lanceren? Begin bij het begin: jouw merkidentiteit. Samen zetten we het fundament van jouw merk stevig neer.
Branding: de beste eerste indruk
Het is een van de eerste dingen die een potentiële klant ziet. En nee, dan hebben we het niet alleen over een logo. Branding gaat om het gezicht van je merk. De eigen stem of tone of voice. Een uniek geluid. Allemaal ontstaan vanuit een duidelijk merkconcept. De fundatie van je merk.
Je krijgt meestal maar één kans om een goede indruk te maken, dus zorg dat het gelijk raak is! Een goede merkidentiteit zorgt ervoor dat jij je kunt onderscheiden van je concurrenten. Je klanten zullen je direct herkennen en je boodschap sneller vertrouwen.
Merkfundatie
Waarom, hoe en wat
Om een sterke merkidentiteit neer te zetten, moeten we weten wat jouw verhaal is. We gaan terug naar de kern. Dat begint bij het waarom. Wat is je drijfveer? Waarom doe je wat je doet? Waarom bestaat je bedrijf en wat beteken je voor je klanten? Dat is het begin. Dan komen we bij het hoe. Hoe geef je vorm aan het waarom? Je vult het onderscheidend vermogen in. Als laatste heb je het wat. Dus wat moet je allemaal doen om het waarom en hoe in te vullen? Dát is het begin van een sterk merk. Daar maken we een sterke merkbelofte van. En vanuit daar werken we verder. Naar je huisstijl, website en andere communicatiemiddelen.
Wat een merk sterk maakt?
Sterke merken hebben drie eigenschappen gemeen waardoor ze impact kunnen maken en een blijvende indruk achterlaten. Hier komen ze.
Sterke merken zijn consistent in alles wat ze doen
Het plaatje klopt altijd. Wat je ook communiceert, het roept dezelfde sfeer op. Je communiceert altijd vanuit dezelfde belofte. Dat zorgt ervoor dat je herkenbaar bent.
Sterke merken vertellen een authentiek verhaal
Bijzondere verhalen onthouden we en vertellen we door. Merken die zich uit durven te spreken, handelen vanuit een duidelijke missie en visie en communiceren vanuit hun eigen verhaal, hebben aantrekkingskracht.
Sterke merken maken duidelijke keuzes
Een sterk merk bouwen vraagt om keuzes en focus. Focus op de juiste doelgroep en scherpe keuzes in je branding om de eenheid te bewaren. Zo krijg je richting en doe je alleen dingen die bij je merk passen.
Ben jij klaar voor een sterk merk?
Gaaf! Wij ook. Altijd. Maak een afspraak en wij komen kennismaken. Of kom bij ons, kan ook. Zorgen wij voor koffie, koekjes en sterke ideeën.